You are here

Tv-seerne er vilde med Hobro

Efter 11 spillerunder i Superligaen har Hobro IK haft flere end 1,3 mio. tv-seere til klubbens kampe. Det er kun Brøndby IF og FC København, der har haft flere sofatilskuere til efterårets kampe.

Hobro er landets mindste Superliga-by med blot 11.700 indbyggere. Men trods et beskedent fangrundlag i hjembyen bliver klubben fulgt af mange tv-seere, når der hver weekend sendes direkte Superliga-fodbold på TV3+, TV3 Sport samt CANAL8 Sport og CANAL9.

Efter de første 11 af 33 spillerunder i Superliga-sæsonen 2014/15 har Hobro IK et samlet seertal på 1.329.500, hvilket svarer til lige knapt 121.000 seere i gennemsnit per kamp. Det er samtidig det tredjehøjeste seertal blandt de 12 Superliga-klubber, idet kun Brøndby IF og FC København kan mønstre flere sofatilskuere til kampene.

I alt 2.009.000 seere har fulgt Brøndbys første 11 kampe i denne Superliga-sæson, mens 1.387.500 seere har set Ståle Solbakkens løver i den første tredjedel af sæsonen. Der er således kun en forskel på 58.000 seere mellem FC København på andenpladsen og Hobro IK på tredjepladsen.

”Det glæder os rigtig meget, at klubben har fået så stor opmærksomhed i vores første sæson i Superligaen. Vi har samtidig en oplevelse af, at vi har bidraget til at tiltrække et nyt publikum, der ikke hører til den traditionelle seergruppe til kampene i Superligaen,” siger presse- og kommunikationschef Ole Kirchert Christensen fra Hobro IK.

Ikke alene har Hobro IK det tredjehøjeste seertal i Superligaen, men klubben har også været aktør i en af de tre mest sete kampe i efteråret. Det såkaldt ”new firm” opgør mellem FC København og Brøndby IF blev overværet af 269.000 seere, mens 230.000 seere fulgte Esbjerg fB i hjemmekampen mod Brøndby IF. På tredjepladsen kommer Hobros første hjemmekamp mod Brøndby IF den 3. august, hvor 215.500 sad hjemme i sofaen og fulgte Hobro-spillerne i 2-0 sejren over klubben fra Københavns vestegn.

”De imponerende seertal åbner nye døre for klubben, idet vi nu har dokumentation for, at vi eksponeringsmæssigt er i stand til at levere et særdeles attraktivt produkt til sponsorer og andre samarbejdspartnere,” fastslår Kim Brink, der er ansvarlig for de kommercielle aktiviteter i Hobro IK.

BILAG
(Antal tv-seere efter de første 11 runder af Superligaen 2014/15)
Kilde: TNS Gallup TV-meter

AaB 1.195.500
Brøndby IK 2.009.000
FC København 1.387.500
FC Midtjylland    987.000
FC Nordsjælland 1.101.500
FC Vestsjælland    763.000
Esbjerg fB 1.243.500
Hobro IK 1.329.500
Randers FC    977.500
OB 1.079.000
Silkeborg IF    867.500
SønderjyskE    813.000
HobroPortalen
Tekst på vej

Skriv et svar

Top