Foto: Mette Dam

Hotel Amerika ”bedst i Nordjylland”

Nyt stærkt team ruster Hotel Amerika i Hobro til fremtiden – en fremtid hvor der skal fokus
på at løfte både overnatnings- og madoplevelserne på hotellet. Første skalp er taget i form af
en plads i ”Årets Spiseguide 2018” og en plads i konkurrencen ”Bedst i Nordjylland”.

Fokus på kvalitetsoplevelser for gæsterne
I løbet af de seneste måneder har Hotel Amerika skiftet ud i ledelsesteamet, som således har fået
både ny restaurantchef, køkkenchef og senest hoteldirektør. Som chef på køkkenfronten har man
ansat Jonas Skaarup, der på trods af sin unge alder allerede har et imponerende CV. Tovholderen i
restauranten er den rutinerede Michael Bailey, der har 20 års erfaring fra restaurationsbranchen.
”Vi er både stolte og særdeles tilfredse med, at vi kan lokke to både erfarne og talentfulde folk til
vores perle her i Østerskoven ved Hobro. Hotellets restaurant har allerede et godt ry, men med
ansættelsen af Jonas og Michael forventer vi at løfte oplevelserne for vores gæster yderligere”
fortæller Jens Rasmussen, der sammen med sin far, Ove Rasmussen, ejer Hotel Amerika.

Foruden de to nyansættelser, der primært skal have fokus på at skabe gode restaurantoplevelser, har
ejerne bag Hotel Amerika valgt at give den overordnede taktstok for hele hotellet til Peter Lyngby
Hansen, der således pr. 1. november er tiltrådt som ny administrerende direktør. Den nye direktør
har med en enkelt afhopper til et andet nordjysk hotel igennem de sidste 7 år arbejdet på Hotel
Amerika, hvor han startede med ansvaret for køkken og restaurant, men over tiden har påtaget sig
mere og mere ansvar.

”Peter har over en længere periode vist, at han rent praktisk kan løfte den opgave, det er at drive et
hotel. Derudover har udvist stort initiativ og et gå-på-mod, vi synes, er inspirerende. Han har
mange idéer for hotellet, som vi gerne vil give ham chance for at føre ud livet”, forklarer Jens
Rasmussen.

Medarbejderne er grundstenen

Sammensætningen af de nye, ledende medarbejdere og den stamme af medarbejdere, der allerede er på
hotellet, udgør en utrolig stærk grundsten for hotellets fremtid. Erfaring fra branchen skal bidrage til
kvalitetsoplevelser for de gæster, der allerede kommer på hotellet og øget synlighed overfor de gæster, der
endnu ikke har besøgt det firstjernede hotel.

”For mig at dette drømmejob og jeg glæder mig som et lille barn til at komme rigtigt i gang. Det er min
overbevisning, at et motiveret, og professionelt personale i kombination med vores unikke omgivelser kan
skabe wauw-oplevelser”, fortæller den nye Hoteldirektør, og fortsætter:

”Det er meget vigtigt for mig, at vores gæster altid får den bedste oplevelse. Den oplevelse skal
komme fra glade, og servicemindede ansatte uanset, hvor man befinder sig på hotellet. Dette er ikke
en selvfølge, og det kræver den rette personalegruppe, som med opbakning, motivation og
anerkendelse fra ledelsen, skal være bevidste om, at de er hotellets ansigt ud ad til”.

Fremtiden i lokalområdet

Der vil i fremtiden blive satset på endnu bredere kontakt til lokalbefolkningen i Hobro og omegn, og
ligeledes vil der blive indsat ressourcer på at styrke kontakten til det lokale erhvervsliv. Kendskabet er stort
til Hotel Amerika, men ledelsen ønsker at styrke dette yderligere.

”Vi har allerede en god kontakt til lokalområdet, men der er plads til forbedring. Vi har alle
forudsætninger for at være det foretrukne mødested for lokalområdet, og det er uanset om, man er
på jagt efter en topklasse á la carte restaurant, et sted til afholdelse af fester eller
virksomhedsarrangementer som julefrokoster, jubilæer, konferencer eller mindre møder. Vi er gode
til det hele, og det skal vi have endnu flere folk til at opdage”, forklarer Peter Lyngby Hansen

Foto: Mette Dam

Leave a Reply